خانه > ..پرستاری > ۶ راهکار برای کاهش اضطراب و نگرانی

۶ راهکار برای کاهش اضطراب و نگرانی

الهام زمانی، روانشناس بالینی در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در رابطه با  راهکارهاییبرای کاهش اضطراب و نگرانی گفت:
اضطراب عبارت است از ترس از یک عامل ناشناخته و نامعلوم که موجب پریشانی فکر می‌شود اضطراب فقط به طور خودکار، ذهن آدمی را دچار خطر می‌کند.
وی افزود: نگرانی موجب تمرکز و توقف فکر شما در مشکلات، ناراحتی‌ها، بیماری‌ها و اتفاقات ناگوار می‌شود، نگرانی، ذهن شما را بر خویشتن متمرکز می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: راهکارهایی برای جلوگیری از این بیماری وجود دارد که برای کاهش نگرانی، خانم‌های خانه‌دار می‌توانند صبح زود بیدار شده و مدتی را هر چند کوتاه به قدم زدن بپردازند و در کارهای منزل با خانواده خود بیشتر از بیش همکاری کنند.
در طول روز و مدت زمان کاری، هر ۱۰ دقیقه چند نفس عمیق کشیده و مدتی فکر خود را آزاد و متمرکز کنید.
وی تصریح کرد: گذشت و محبت به دیگران را در رأس امور زندگی خود قرار دهید.
منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال شده توسط شادی مولایی

درباره‌ی شادی مولایی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*