خانه > ..پرستاری > تغذیه

تغذیه

قهوه یا چای سبز؟

قهوه یا چای سبز؟ با توجه به مطالعات انجام شده، قهوه میزان کلسترل را بالا می برد. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل در درمان بسیاری از بیماری ها مفید می باشد. در صورتیکه در مورد چای معمولی این قضیه صادق نیست. چای سبز از رشد سلول های چربی جلوگیری می کند، همچنین باعث جلوگیری از چاقی می شود. تحقیقات نشان داده اند که چای سبز خطر ابتلا به سرطان مری در زنان را تا ۶۰ درصد کاهش می دهد. بواسطه مواد و آنتی اکسیدان ها، چای سبز خواص ضد پیری دارد. همچنین در پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان مفید است. مصرف چای داغ در دراز مدت خطر ابتلا به سرطان مری را بدنبال دارد. حقایقی در مورد چای و فهوه   فواید چای چای باعث جلوگیری از پیشرفت دیابت نوع ۱ می شود. همچنین در قبال نوع پیشرفت کرده آن نیز، باعث کند شدن ادامه سرعت رشد می شود. نوشیدن روزی ۳-۴ لیوان چای سبز احتمال ابتلا به حمله قلبی را از بین می برد. چایی سبز حاوی فلوراید است که نهایتا از دندان شما مراقبت خواهد کرد. افرادی که بیش از ۱۰ لیوان چای سبز در روز میل می کنند، نسبتا ... ادامه مطلب »

    تغذیه در بیماران روماتیسمی

    این توصیه‌ها را جدی بگیرید باید بدانید تنها شما نیستید که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستید. در هر حال باید زندگی‌کردن با آرتریت روماتوئید را یاد بگیرید. اگر شما بیماری را قبول کردید با رعایت موارد زیر می‌توانید به‌رغم داشتن آرتریت روماتوئید، فعال باقی بمانید و زندگی بهتری داشته باشید: -یک پزشک متخصص را انتخاب و دستورات او را دنبال کنید. بدانید تشخیص سریع بیماری راه اصلی موفقیت روش‌های درمانی است. – از فشار‌آوردن بیش از حد بر مفاصل مبتلا اجتناب کنید. – به اندازه کافی برنامه خواب و استراحت داشته باشید. – التهاب مفاصل ناشی از بیماری با درمان مناسب، در بسیاری از موارد قابل کنترل است. – دارو‌های تجویز شده را با مقادیر تعیین شده دقیقا مصرف کنید و به هیچ‌ عنوان خودسرانه مقادیر دارو‌ها را تغییر ندهید. – بیش از پیش راجع به بیماری خود اطلاعات کسب کنید. نکته مهم کنترل دقیق بیماری است که آینده درازمدت بیماری را رقم می‌زند و بیش از انتظار قطع و خاتمه درمان باید با رعایت دقیق دستورات پزشکی، سعی در کنترل بیماری داشت. استراحت و ورزش که هر دو با اهمیت هستند . در واقع بیماران نیاز به تناسب خوبی بین استراحت و ورزش خود دارند و در واقع زمانیکه ... ادامه مطلب »

      ساده ترین روش برای پیشگیری از ترش کردن!

      ریفلاکس در واقع بازگشت محتویات معده به مری است که معمولا نیم تا دو ساعت بعد از خوردن غذا اتفاق می‌افتد. بررسی چندین مطالعه مختلف در چند سال اخیر نشان می دهد که جویدن آدامس به مدت ۳۰ دقیقه بعد از هر وعده غذایی، در بهبود سوزش سردل و ریفلاکس (ترش کردن) نقش موثری دارد. مکانیسم این اثر نیز ناشی از خنثی شدن مقداری از اسید معده در نتیجه جویدن آدامس می باشد. در حقیقت مشخص شده است آدامس جویدن موجب بازگشت اسید معده از مری به معده می شود. ریفلاکس در واقع بازگشت محتویات معده به مری است که معمولا نیم تا دو ساعت بعد از خوردن غذا اتفاق می‌افتد.آنچه باعث سوزش مری یا در اصطلاح سوزش سردل می‌شود، اسید معده و هورمون پپسین است که به مخاط مری آسیب رسانده و در صورت عدم درمان با خطر خونریزی های گوارشی، بلع دردناک، بدخیمی و سرطان مری همراه خواهد بود. علامت بارز این اختلال، سوزش سردل یا احساس درد و سوزش در زیر جناغ سینه است. ادامه مطلب »

        ﻧﻮﺷﻴﺪﻥ ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ !!!

        ﻧﻮﺷﻴﺪﻥ ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ !!! ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ ﺭﺍ ﻧﻮﺷﯿﺪﯾﺪ… ● ۱۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺑﻌﺪ : ۱۰ ﻗﺎﺷﻖ ﭼﺎﯼ ﺧﻮﺭﯼ ﺷﻜﺮ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﺪﻧﺘﺎﻥ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ ﭼﺮﺍ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﺣﺠﻢ ﺷﻜﺮ ﺩﭼﺎﺭ ﺍﺳﺘﻔﺮﺍﻍ ﻧﻤﯽﺷﻮﯾﺪ؟ ﭼﻮﻥ ﺍﺳﯿﺪ ﻓﺴﻔﺮﯾﻚ،ﻃﻌﻢ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻛﻤﯽ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺧﻨﺜﯽ ﻣﯿﻜﻨﺪ. ● ۲۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺑﻌﺪ : ﻗﻨﺪ ﺧﻮﻧﺘﺎﻥ ﺑﺎﻻ ﻣﯿﺮﻭﺩ ﻭ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﺮﺷﺢ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﯽ ﻭ ﯾﻜﺠﺎﯼ ﺍﻧﺴﻮﻟﯿﻦ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﻛﺒﺪﺗﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﻜﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻗﻨﺪ ﺑﻪ ﭼﺮﺑﯽ ﺗﺎ ﻗﻨﺪ ﺧﻮﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻻ ﻧﺮﻭﺩ . ● ۴۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺑﻌﺪ : ﺣﺎﻻ ﺩﯾﮕﻪ ﺟﺬﺏ ﻛﺎﻓﺌﯿﻦ ﻛﺎﻣﻞ ﺷﺪﻩ، ﻣﺮﺩﻣﻜﻬﺎﯼ ﭼﺸﻢ ﮔﺸﺎﺩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﻓﺸﺎﺭ ﺧﻮﻧﺘﺎﻥ ﺑﺎﻻ ﻣﯿﺮﻭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ، ﻛﺒﺪﺗﺎﻥ ﻗﻨﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺧﻮﻥ ﺭﻫﺎ ﻣﯽﻛﻨﺪ . ﮔﯿﺮﻧﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﺁﺩﻧﻮﺯﯾﻦ ﻣﻐﺰ ﺣﺎﻻ ﺑﻠﻮﻙ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﻮﺍﺏ ﺁﻟﻮﺩﮔﯽ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﻛﻨﻨﺪ. ● ۴۵ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺑﻌﺪ : ﺗﺮﺷﺢ ﺩﻭﭘﺎﻣﯿﻦ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯿﻜﻨﺪ ﻭ ﻣﺮﺍﻛﺰ ﺧﺎﺻﯽ ﺩﺭ ﻣﻐﺰ ﺣﺎﻟﺖ ﺳﺮﺧﻮﺷﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽﻛﻨﻨﺪ، ﺗﺤﺮﯾﻚ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ . ﺍﯾﻦ ﺷﺒﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻜﺎﻧﯿﺴﻤﯽ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﻫﺮﻭﺋﯿﻦ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺳﺮﺧﻮﺷﯽ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ● ۶۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺑﻌﺪ : ﺍﺳﯿﺪ ﻓﺴﻔﺮﯾﻚ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ، ﺗﻌﺎﺩﻝ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﮔﻮﺍﺭﺵ ﺭﺍ ﻳﻪ ﻫﻢ ﻣﻴﺰﻧﺪ ﻭ ﺭﻭﺩﻩ ﺑﺎﺭﻳﻚ ﺑﻪ ﻛﻠﺴﯿﻢ،ﻣﻨﯿﺰﯾﻢ ﻭ ﺭﻭﯼ ﻣﯿﭽﺴﺒﺪ . ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﺴﻢ ﺑﺪﻥ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯿﻜﻨﺪ ... ادامه مطلب »

          توت فرنگی و خواص آن

          توت فرنگی قندی پایین و میزان فیبری بالا داشته و هردو این فاکتور ها به حفظ تعادل قندخون کمک می نماید. توت فرنگی یکی از خوراکی های مناسب برای افراد دیابتی می باشد. تحقیقات نشان می دهد که خوردن ۳۷ توت فرنگی در روز می تواند بطرز چشم گیری عوارض دیابت همچون نارسایی کلیه و نوروپاتی محیطی را کاهش دهد. بدلیل پتاسیم بالا در توت فرنگی، این میوه پرطرفدار برای افرادیکه دچار فشارخون بالا هستند، توصیه می شود. پتاسیم به خنثی کردن اثر سدیم در بدن کمک می نماید. مصرف کم پتاسیم همانقدر برای فشارخون بالا بداست که مصرف بالای سدیم برای فشارخون بالا بد می باشد. ادامه مطلب »

            فلفل قرمز ضد التهاب و مسکن

            ممکن است تعجب‌آور به نظر برسد، اما: فلفل‌قرمز می‌تواند در بخش‌هایی از بدن به عنوان یک ضدالتهاب عمل کند. محققان می‌گویند، فلفل قرمز سرشار از ویتامین C است؛ این ویتامین کمک می‌کند بافت‌های آسیب دیده بتوانند خود را ترمیم کنند. فلفل‌قرمز سرشار از ترکیباتی مانند فلاونوئیدهاست که باعث کاهش التهاب می‌شوند و می‌تواند درمان زخم‌ها و آسیب دیدگی بافت‌ها را سریع‌تر کند. همچنین ماده سوزنده‌ای در سطح خارجی فلفل قرار دارد که در بسیاری از کرم‌های ماساژ به عنوان مسکن به کار برده می‌شود. بد نیست گاهی از این ادویه استفاده کنید. البته به‌خاطر داشته باشید که خوردن زیاد محرک‌هایی از این قبیل می‌تواند آسیب‌هایی را هم به بدن‌تان وارد کند.     ارسال شده توسط: فرشید حسنی ادامه مطلب »

              بهترین غذاها برای محل کار

               پشت میز نشستن همیشه خطراتی برای سلامتی انسان داشته است.محققان در تلاشند به طرق مختلف این خطرات را کاهش دهند.  ما همیشه از مضرات پشت میزنشینی و کارهای که باید به صورت ساکن و برای مدت زیاد انجام بدیم شنیده ایم.وقتی که شما نمی توانید شغل خود را ترک کنید میتوانید کاری انجام دهید که به سلامتی شما لطمه وارد نشود. خوردن چیزهای مفید و به موقع باعث میشود بر مضرات کار همچون غلبه کنید. در اینجا به تعدادی از موادی که می توانند به شما کنند اشاره میکنیم:  ۱-گردو:    تحقیقات جدید نشان میدهد که گردو آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به بادام زمینی،پسته یا بقیه خشکبار دارد.به طور کلی خشکبار باعث کاهش ریسک مریضی های قلبی میشود.محققان خوردن ۷ گردو در روز را توصیه میکنند.  ۲-چای سبز:    پلیفنولز،یکی از اجزای چای سبز به عنوان یک ترمیم کننده دی ان ای شناخته میشود و سیستم بدنی را بهبود میبخشد.تحقیقات حاکی از آن است که چای سبز می تواند خطر سرطان هایی مانند:پروستات و پوست را نیز کاهش دهد.  ۳-پاپ کرن(ذرت بو داده):   اگر شما بخواهید لیستی از تنقلات مفید را جمع آوری کنید مسلما پاپ کرن در صدر این لیست قرار دارد.این محصول به عنوان معدنی ازفیبر و آنتی ... ادامه مطلب »